سرپ به طور کلی به هر بخش از نتایج صفحات موتورهای جستجو(SERPs) صفحاتی هستند که پس از جستجو ظاهر می شوند. علاوه بر نتایج جستجوی ارگانیک، صفحات نتایج موتورهای جستجو معمولاً حاوی تبلیغات جستجوی پولی و پرداخت به ازای کلیک (PPC) نیز هستند. به لطف بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، موقعیت در SERP اغلب بسیار رقابتی است، زیرا کاربران بیشتر روی نتایج در بالای صفحه کلیک می کنند. با ظهور نشانه گذاری طرحواره، SERP ها بسیار پیچیده تر شده اند و سعی می کنند نیازهای کاربر را پیش بینی کنند.
بیش از 90 درصد از ترافیک مشتریان در وب سایت هایی اندازه گیری می شود که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند. وب سایت شما هنوز به آن دست نیافته است؟ نگران نباش. استراتژی هایی وجود دارد که می توانید برای بهبود رتبه خود از آنها استفاده کنید، اما ابتدا باید بدانید صفحات نتایج موتورهای جستجو چیست و چگونه نتایج را رتبه بندی می کنند.
سرپ چیست؟
سرپ (SERP) بخش هایی از صفحه نتایج موتور جستج است که پس از جستجو در گوگل، یاهو، یاندکس و … موتورهای جستجوی دیگر مشاهده می کنید. هر موتور جستجو دارای طراحی SERP متفاوتی است، اما از آنجایی که گوگل با بیش از 80 درصد سهم بازار و محبوب ترین موتورجستوجو است بنابراین اجازه دهید بر روی ویژگی ها و الگوریتم های موتورجستوجو گوگل تمرکز کنیم.
انواع سرپ؟
ویژگی هایی که پس از جستجو در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند، به نوع پرس و جو بستگی دارد پرس و جوهای جستجو معمولاً
یکی از سه دسته تقسیم می شوند:
- ناوبری
- ارگانیک
- تبلیغاتی
موتورهای جستوجو
پرس و جوهای ناوبری زمانی هستند که شخصی یک وب سایت خاص را جستجو می کند اما URL کامل وب سایت را تایپ نمی کند. تا زمانی که جستجوگران به طور خاص به دنبال شما نباشند، لیست شدن یا نمایش سایت شما در سرپ(serp) صفحه اول نتایج دشوار است. برای بهره مندی و جذب ورودی (کاربران) برای سایت خود از این نوع جستجوها ، ممکن است بخواهید تبلیغاتی را برای کلمات کلیدی که می خواهید سایت شما برای آنها فهرست شود خریداری کنید – مانند نام کسب و کارتان.
تاثیر موتورهای جستجو در سرپ
زمانی که شخصی می خواهد چیزی را بداند، درخواست اطلاعاتی می کند، به عنوان مثال. اطلاعات پس زمینه در مورد یک موضوع یا نحوه انجام یک کار خاص. فرد معمولاً به دنبال خرید نیست، اما محتوای مناسب اغلب آنها را به یک برند خاص هدایت می کند . به همین دلیل مهم است که محتوای مرتبطی ایجاد کنید که با خواسته ها، نیازها و علایق مخاطبان شما همسو باشد. گنجاندن محتوای چندرسانهای در وبسایت شما میتواند روشی مؤثر برای جذب بازدیدکنندگان از طریق درخواستهای اطلاعات محور باشد در اینجا چند نمونه رایج آورده شده است:
نحوه استفاده از ویدیوهایی که محصول یا خدمات شما را ذکر می کنند.
- پست های وبلاگ با دستورالعمل ها و نکات مفید برای مخاطبان هدف شما؛
- اینفوگرافیک قابل اشتراک گذاری؛
- دستورالعمل ها یا کاغذهای سفید برای دانلود
سرپ جستجوهای معاملاتی
کاربران زمانی که می خواهند چیزی بخرند، درخواست های تراکنش را راه اندازی می کنند، به عنوان مثال. ب- محصول خاص یا کالایی که به دسته بزرگتری تعلق دارد. جستجوهای تراکنش بیشترین پتانسیل را برای درآمد دارند، بنابراین کلمات کلیدی تمایل دارند پیشنهادهای زیادی را برای نقاط پرداخت به ازای کلیک دریافت کنند. این بدان معنی است که علاوه بر نتایج جستجوی ارگانیک برای جستجوهای تراکنشی آنها، نتایج پولی مرتبط نیز نمایش داده می شود.
تبلیغات پولی به دلیل مؤثر بودن در بین مشاغل محبوب هستند. طبق مطالعات انجام شده است، تقریباً 65٪ از کل کلیک ها روی SERP های تراکنشی، کلیک روی تبلیغات پولی است.
تبلیغات پولی در مقابل نتایج ارگانیک
نتایج پولی و ارگانیک در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) مشابه به نظر می رسند. از آنجایی که آنها می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک را به سایت خود هدایت کنید ، ممکن است بخواهید استراتژی ای ایجاد کنید که شامل هر دو باشد.
مزایای تبلیغات پولی cpc گوگل
گوگل تبلیغات پولی را در بالای صفحه نتایج جستجو قرار میدهد که معمولاً چهار آگهی در رایانه رومیزی و سه آگهی در مرورگر تلفن همراه نشان داده میشود. با این حال، معمولا بیش از چهار شرکت برای یک عبارت جستجو رقابت میکنند، بنابراین گوگل باید مشخص کند که کدام تبلیغات در صفحه نتایج اول نمایش داده میشوند.
هنگام تصمیم گیری، گوگل چندین فاکتور را در نظر می گیرد: اندازه پیشنهاد، کیفیت صفحه ای که بازدیدکنندگان هنگام کلیک بر روی تبلیغ روی آن قرار می گیرند، کیفیت خود تبلیغ و ارتباط آن با جستجو. اگر گوگل به این نتیجه برسد که سایت شما بهتر و مرتبط تر از رقیب است، تبلیغ شما در صفحه اول نمایش داده می شود.
ارزش نتایج ارگانیک
نتایج ارگانیک از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) جایگاه خود را به دست می آورند ، مجموعه ای از تکنیک های در حال تکامل که می توانید برای کمک به رتبه بندی وب سایت خود استفاده کنید. همانند تبلیغات پولی، برای رتبه بندی خوب به یک وب سایت با کیفیت بالا نیاز دارید. با این حال، قوانین آنقدر واضح نیستند. گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را برای گرفتن بهترین نتایج تنظیم می کند. بنابراین، مهم است که در مورد به روز رسانی های جدید یا آینده اطلاعات کسب کنید.
سرپ صفحات نتایج موتورهای جستجو چه ویژگی هایی دارند؟
صفحات نتایج موتورهای جستجوی امروزی (SERP) از نظر بصری متنوع تر از گذشته هستند. علاوه بر نتایج جستجوی کلی که فقط نام سایت و ابرداده را نمایش می دهد، می توان تصاویر، خرید پیشنهادی، توییت ها یا کارت های اطلاعات را نیز نمایش داد. هر ویژگی معمولاً در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:
- نمودارهای دانش: آنها در یک فیلد یا کادر در SERP، اغلب در سمت راست ظاهر می شوند.
- ریچ اسنیپت ها: عناصر بصری بیشتری را به نتیجه اضافه می کنند، مانند ستاره ها در بررسی محصول یا عکس ها در پیام ها.
- نتایج پولی: شما می توانید آنها را با پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط خریداری کنید. نتایج پولی شامل برچسبی در بالا است که نشان میدهد تبلیغ است.
- نتایج جهانی: اینها نتایج ویژه ای هستند که همراه با نتایج ارگانیک نمایش داده می شوند.
در زیر لیستی از تمام ویژگی هایی که در SERP گنجانده شده است را میتوانید بخوانید . اگر میخواهید صفحهتان بهعنوان یک ویژگی خاص ظاهر شود، به این فکر کنید که چگونه میتوانید آن را تغییر دهید و دوباره طراحی کنید تا این اتفاق بیفتد.
تبلیغات گوگل
تبلیغات گوگل ، که قبلا به عنوان گوگل اد وردز شناخته می شد، اغلب در ابتدا یا انتهای یک SERP ظاهر می شود. قرار دادن آگهی در پایین صفحه آسانتر است، اما اگر در بالای صفحه باشد، بازدیدهای بیشتری خواهید داشت. برای کسب رتبه بالا در SERP، به یک وب سایت با کیفیت و گاهی اوقات بسته به رقابتی بودن کلمات کلیدی، به یک پیشنهاد پرداخت به ازای کلیک بالا نیاز دارید. تلاش برای یک تبلیغ برتر مستلزم تلاش بیشتر و اغلب قیمت بالاتر است، اما یک مزیت بزرگ نیز دارد: تبلیغ شما قبل از همه نتایج جستجوی ارگانیک نمایش داده می شود.
قطعه ویژه
قطعه برجسته در SERP در کادری جداگانه از لیست نتایج جستجو ظاهر می شود. توجه را به خود جلب می کند زیرا محتوای وب سایت را نشان می دهد که حاوی کلمات کلیدی مرتبط است. اگر اطلاعات نمایش داده شده مربوط به جستجوگران باشد، احتمالاً روی پیوند کلیک می کنند.
یک وب سایت باید در صفحه اول نتایج جستجو قرار داشته باشد تا یک قطعه برجسته را دریافت کند، بنابراین این باید در اولویت قرار گیرد. در عین حال، مطمئن شوید که محتوای شما آموزنده است و شامل تمام کلمات کلیدی مورد نظر شما است.
بسته های تصویری
زمانی که الگوریتم گوگل مشخص میکند که اطلاعات بصری به خصوص مربوط به جستجو هستند، SERP شامل مجموعهای از تصاویر و توانایی انجام جستجوی تصویر گوگل میشود گوگل از الگوریتم متفاوتی برای تصاویر نسبت به محتوای نوشتاری استفاده می کند، اما پیروی از بهترین روش های زیر می تواند به موتورهای جستجو کمک کند محتوای تصویر شما را پیدا کرده و رتبه بندی کنند استفاده کنید:
- نام فایل های دقیق و توصیفی
- زیرنویس ها و متن جایگزین
- اشعار صدای مرتبط
- عنوان صفحه مناسب و جذاب
- URL قابل خواندن
- عکس های مستطیلی سایز متوسط (16×9، 4×3 و مربع)
همچنین، اگر بتوانید تصویر خود را در وب سایت های دیگر جاسازی کنید، شانس شما برای نمایش در تصاویر SERP حتی بیشتر است.
سرپ مقالات عمیق
Google مقالات عمیقی را معرفی کرده است (مثلاً مقالات تخصصی در مورد موضوعات خاص) تا به مقالات طولانی تر با محتوای تکراری بیشتر دیده شود. مقالهها لزوما جدیدترین یا بهروزترین نیستند، اما حاوی اطلاعاتی هستند که قدیمی نیستند و اغلب توسط نویسندگان محترم نوشته میشوند یا در نشریات معتبر منتشر میشوند.
در سال 2019، مردم متوجه شدند که جعبه مقاله های عمیق دیگر نشان داده نمی شود. به گفته گوگل، این مقالات از بین نرفته اند و همچنان در اولویت هستند، اما دیگر بخش مخصوص به خود را ندارند.
کارت اطلاعات یا دانش در سرپ
کارت دانش کادری در SERP است که حقایق انتخاب شده در مورد موضوع مورد نظر شما را نمایش می دهد، به نوعی مانند یک صفحه کوچک ویکی پدیا. گوگل این حقایق را از کتابخانه ای با بیش از 3.5 میلیون نقطه داده جمع آوری می کند .
آنها برای پرس و جوهای اطلاعات محور مفید هستند زیرا نه تنها اطلاعاتی را که شما می خواهید، بلکه زمینه هایی را نیز ارائه می دهند که ممکن است جستجوگران در ابتدا در نظر نگرفته باشند. برای مثال، کارت دانش درباره مت گرونینگ، خالق سیمپسونها ، پیوندهایی به کتابهای او و نمایههای صداپیشگان سریال در IMDb دارد.
پانل دانش یا اطلاعات سرپ
پانل دانش مانند نقشه دانش است، فقط هدفمندتر است. برای مثال، جستجوی ناوبری برای یک رستوران خاص ممکن است یک پانل دانش با آدرس، شماره تلفن، وبسایت و ساعات کاری رستوران را نمایش دهد.
بسته محلی
یک بسته محلی زمانی ظاهر میشود که شخصی یک عبارت جستجویی را وارد میکند که شامل نام مکان میشود، یا زمانی که الگوریتم Google تعیین میکند که موردی که به دنبال آن است در این نزدیکی موجود است. بسته محلی به عنوان یک نقشه با پین هایی ظاهر می شود که مشاغلی را نشان می دهد که به طور بالقوه مرتبط با عبارت جستجو هستند. در زیر نقشه ، گوگل نام شرکت را به همراه نظرات و اطلاعات تماس فهرست میکند. برای مثال، اگر «داروخانهها» را جستجو کنید، یک بسته محلی با نزدیکترین داروخانهها و اطلاعات تماس آنها دریافت خواهید کرد.
بسته تیزر محلی
Local Teaser Pack شبیه به Local Pack است اما حاوی اطلاعات بیشتری درباره هر شرکت است. اگر روی عکس کنار نام شرکت کلیک کنید، می توانید جزئیات پیشنهاد را مشاهده کنید .
سرپ جعبه خبر
زمانی که جستجو نتایج خاص زمان و/یا اخبار فوری را برمی گرداند، کادرهای خبری ظاهر می شوند. چه کل یک سایت خبری را اداره کنید یا فقط یک بخش خبری داشته باشید، می توانید سایت خود را به مرکز ناشران اخبار Google ارسال کنید. الگوریتم اخبار گوگل به طور خودکار صفحات پذیرفته شده را می خزد، بنابراین اگر نوع محتوای مناسبی را ارائه دهید، News Box فرصت خوبی برای ترافیک است.
سرپ سوالات متداول
برای هر جستجو، جستجوهای مشابه متعددی با استفاده از کلمات دیگر وجود دارد. Google این نتایج را در SERP تحت عنوان “سوالات متداول” نشان می دهد. در سالهای اخیر، تعداد کلیکها روی نتایج زیر سؤالات مشابه افزایش یافته است. برای هر سوال مرتبط فقط یک لینک وجود دارد و برای اینکه سایت شما این امتیاز را کسب کند باید در صفحه اول نتایج باشد. هنگامی که آنجا هستید، می توانید با استفاده از سئو تکنیکال تغییراتی ایجاد کنید تا گوگل سایت شما را به عنوان پاسخی به “سوالات متداول” انتخاب کند و در ظاهر سرپ سوالات متداول .
سرپ نقد و بررسی ها
گاهی اوقات دادههای رتبهبندی – به شکل رتبهبندی ستارهها – پس از جستجوی تراکنشی در یک SERP ظاهر میشوند. قابل پیش بینی است که نتایج با چهار یا پنج ستاره تمایل به کلیک بیشتر دارند. برای قرار گرفتن در ویژگی رتبه بندی، سایت شما باید دارای رتبه بندی ستاره باشد. در نظر بگیرید که وب سایت خود را به افزونه ای مجهز کنید که به مشتریان امکان می دهد نظرات خود را به اشتراک بگذارند و به کسب و کار شما امتیاز ستاره بدهد.
سرپ نتایج خرید
نتایج خرید در SERP برای بسیاری از جستجوهای تراکنش ظاهر می شود. این نتایج، که معمولاً در بالای صفحه یا در ستون سمت راست ظاهر میشوند، به هشت مورد در هر عبارت جستجو محدود میشوند، بنابراین رقابت شدید است. علاوه بر تصاویر باکیفیت، نتایج فروش چشمگیر برای کالا و قیمتهای رقابتی، اگر میخواهید در نتایج جستجو ظاهر شوید، باید به اندازه کافی بالا پیشنهاد دهید. تنها نقطه ضعف: شما نمی توانید کلمه کلیدی نتایج خرید خود را خودتان انتخاب کنید. Google Merchant Center این کار را برای شما انجام می دهد.
سرپ لینک های سایت
پیوندهای سایت به جامعه کاربر اجازه می دهد تا صفحات خاصی را در یک وب سایت پیدا کند. به عنوان مثال، اگر عبارت “تغییر رمز عبور آمازون من” را جستجو کنید، ویژگی پیوندهای سایت پیوندی به صفحه حساب آمازون که در زیر URL اصلی آمازون تعبیه شده است را نمایش می دهد.
خزنده های وب گوگل لینک های سایت را از وب سایت شما تشخیص می دهند. بنابراین مطمئن شوید که وب سایت خود را با عناوین واضح و مرتبط مانند “محصولات” یا “وبلاگ” ساختار می دهید. هرچه لینک های سایت بیشتری داشته باشید، بازدیدکنندگان راحت تر می توانند به جایی که می خواهند بروند حرکت کنند.
سرپ توییت ها
از سال 2015، توییت ها نیز در برخی از SERP ها ظاهر شده اند. توییتها همیشه نمایش داده نمیشوند (به احتمال زیاد وقتی موضوعی داغ است نشان داده میشوند)، اما این ویژگی میتواند به بازدید مردم از فید توییتر شما کمک کند.
سرپ ویدئو
نتایج ویدیوی Google زمانی ظاهر میشوند که یک وبسایت محتوای ویدیویی مرتبط با جستجو را جاسازی کرده باشد. مانند تصاویر، مطمئن شوید که توضیحات، متن اطراف و عنوان ویدیوتان دقیق و معنادار باشد.
کلام پایانی
هرچه بیشتر در مورد SERP ها بدانید، بهتر می توانید محتوا و طراحی وب سایت خود را به صورت استراتژیک تراز کنید. مهم است که با سیاست های گوگل به روز باشید تا سایت شما رتبه خوبی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی جستجو، مقاله سئو چیست را برای اطلاعات و نکاتی در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بررسی کنید.
بدون دیدگاه