امروزه جامعه ما توسط فناوری دیجیتال هدایت می شود. این تاثیر به حدی است که مکانهایی در دنیا وجود دارد که ساکنان آن ممکن است آب تمیز نداشته باشند، اما صاحب گوشیهای هوشمند هستند. یکی دیگر از تأثیرات باورنکردنی بر زندگی مردم، امروزه بازاریابی دیجیتال است. بر تعاملات، کار، خریدها و عادات افراد تأثیر می گذارد.
بازاریابی دیجیتال تأثیر عمیقی بر روش های سنتی بازاریابی داشته است.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به زبان ساده، دیجیتال مارکتینگ استفاده از کانال های دیجیتال مانند وب سایت ها و رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای ارتباطات بازاریابی است.
اگر از رسانههای اجتماعی استفاده میکنید، به خوبی در تبلیغاتی که در جریان شما ظاهر میشوند، آشنا خواهید بود – این بازاریابی دیجیتال است.
بازاریابی سنتی چیست؟
از سوی دیگر بازاریابی سنتی شامل کانال های سنتی مانند بیلبوردها و رسانه های چاپی می شود. به دان دریپر در فیلم Mad Men فکر کنید که ایدههای تبلیغاتی تلویزیونی را طوفان فکری کرده و برای کوکاکولا کپی کنید.
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی در تعاملی تر بودن ارتباطات دوسویه، قابلیت سنجش و ارزیابی، داشتن تنوع کانال های توزیع محتوا، قابلیت وایرال شدن و پایین تر بودن هزینه های بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی است.
تا قبل از توسعه اینترنت در دهه 1990، بازاریابی سنتی تقریباً تنها نوع بازاریابی بود.
شرکتهای بازاریابی دیجیتال باید درک محکمی از استفاده از دنیای دیجیتال داشته باشند که تأثیر برند و آگاهی از برند را به حداکثر میرساند. دنیای دیجیتال مارکتینگ دروازه ای برای مشتریان بالقوه است تا احساس کنند بخشی از برند هستند. این فرصت را برای احساس ارتباط با کسب و کار فراهم می کند زیرا مشتریان به طور منظم محتوای برند را مشاهده می کنند. این امر مشتریان بالقوه را ترغیب می کند تا محصولات و خدماتی را امتحان کنند که قبلاً از آنها اطلاعی نداشتند.
بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر جهان وجود دارند که هر روز از سایت های شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. در مطالعه ای که توسط یک شرکت مارکتینگ انجام شد، مشخص شد که مردم بیشتر از افراد مشهور برندها را در شبکههای اجتماعی دنبال می کنند. در سایت اشتراکگذاری تصویر، اینستاگرام، حدود 80 درصد از کاربران حداقل یک برند را دنبال میکنند.
بنابراین، زمان آن فرا رسیده است که از رسانه های دیجیتال برای تقویت تصویر برند در کنار سایر فعالیت هایی که برای کسب و کار مفید هستند، استفاده شود.
در اینجا برخی از مزایای رسانه های دیجیتال و تأثیر آن بر مشاغلی که از آن استفاده می کنند آورده شده است:
دیجیتال مارکتینگ و افزایش آگاهی از برند
امروزه بیش از نیمی از جمعیت جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این رسانه های اجتماعی را به مکانی طبیعی برای ارتباط با خریداران بالقوه بسیار هدفمند تبدیل می کند. این می تواند آگاهی از برندی را که برند شما شایسته آن است افزایش دهد.
حدود 60 درصد از کاربران اینستاگرام گفته اند که با محصولات جدیدی در این شبکه اجتماعی مواجه شده اند. این بدان معناست که مشتریان نه تنها با برندهایی که قبلاً در مورد آنها میدانند، بلکه با برندهای جدیدی که در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی کشف میکنند نیز ارتباط برقرار میکنند.
نسل سرنخ در بازاریابی دیجیتال
رسانه های دیجیتال راهی کم تعهد برای مشتریان جدید برای نشان دادن علاقه به یک تجارت و محصولات آن است. کسب سرنخ مزیت بسیار مهمی است که رسانه های اجتماعی برای هر کسب و کاری به ارمغان می آورد. آنها نشانه علاقه مشتریان به برند و محصولات آن هستند.
افزایش در فروش همراه با بازاریابی دیجیتال
شما می توانید هر چیزی را در شبکه های اجتماعی بفروشید. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال عالی می تواند تجارت و فرصت های خوبی را برای یک برند به ارمغان بیاورد. تعداد افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند در حال افزایش است و ابزارهای فروش اجتماعی همچنان در حال تکامل هستند. این امر باعث می شود شبکه های رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیک و جستجوی محصول اهمیت فزاینده ای داشته باشند
ویروسی شدن یا به اصطلاح وایرال
زمانی که افراد شروع به لایک کردن، اشتراک گذاری و نظر دادن روی پست های شما می کنند، محتوای شما در معرض مخاطبان جدید قرار می گیرد . گام بعدی در این مفهوم “ویروسی شدن” است. هنگامی که محتوای شما در یک شبکه به اشتراک گذاشته می شود و شبکه نیز از همین روش پیروی می کند، محتوای شما شروع به پخش شدن در سراسر اینترنت می کند، هزاران یا میلیون ها اشتراک به دست می آورد.
قرار گرفتن در معرض چنین چیزی سودمند است زیرا همه لایکها، اشتراکگذاریها و نظرات ارتباط موجود با کسبوکار شما را منعکس میکنند. اگر شخصی ببیند که یک مقاله توسط یکی از دوستانش پسندیده شده است، احتمالاً آنچه را که گفته شده بررسی می کند، حتی اگر قبلاً در مورد آن شرکت چیزی نشنیده باشد. در دنیایی که بیش از هرکسی میتواند تولید محتوا کند، اشتراکگذاری اجتماعی توسط یک دوست مانند یک پیش نمایش عمل میکند.
ویروسی شدن آسان نیست، اما بدون شبکههای اجتماعی، غیرممکن خواهد بود!
بازاریابی دیجیتال مشتریان و مخاطبان را درگیر کنید
پلتفرم های رسانه های اجتماعی فرصتی برای برندها برای تعامل مستقیم با مشتریان و بالعکس است. رسانههای سنتی وقتی صحبت از ارتباطات میشد، یک خیابان یک طرفه بود، رسانههای اجتماعی امکان گفتوگو بین برند و مخاطبانش را فراهم میکنند. بنابراین، اگر میخواهید فالوورهایتان درگیر شوند، باید خودتان هم درگیر باشید. فعال ماندن و پاسخگویی مناسب و حرفه ای به نظرات و سوالات پست های رسانه های اجتماعی برند ضروری است.
در اینجا شما همه مزایای استفاده از بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود را دارید. چندین شرکت بازاریابی دیجیتال هزارتو و سایر شهرها وجود دارند که خدمات بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهند. هزارتو یک شرکت بازاریابی دیجیتالی است که راه حل های دیجیتالی را برای تمام نیازهای کسب و کار شما ارائه می دهد.