برند چیست و چگونه نام تجاری خود را برجسته کنیم

ساختن برند شما یک شبه اتفاق نمی افتد. به خصوص، اگر یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ هستید که به دنبال متمایز کردن خود از رقبا و افزایش مخاطبان خود هستید. از کجا شروع می کنی؟ چگونه ظاهر و احساس را توسعه می دهید؟ آیا واقعاً به یک حساب توییتر نیاز دارید؟ لوگوی کامل؟ طلسم؟

واقعیت این است که کسب و کارهای بزرگ و کوچک در توسعه برندهای خود در پشت پرده های بسیاری از کمپین های بازاریابی خود «برای هر چیزی که زنده می‌شود و بی‌نقص به نظر می‌رسد، نمی‌دانید قبلاً چند بار تکرار و پیش‌نویس آمده است.

فرقی نمی‌کند کافی‌شاپ باشید یا برنامه‌ای برای ارتباط خانواده‌ها با پرستار بچه ، مایکل ایده‌هایی را مطرح می‌کند که باید هنگام تلاش برای متمایز شدن در ذهن داشته باشید.

 چگونه کسب و کار خود را به یک برند تبدیل کنیم؟

خوب، شما ایده کسب و کار خود را دارید. حالا وقتی به برند فکر می کنیم، به سه عنوان مهم هم باید فکر می کنیم: اصالت، ارتباط و تمایز .

بعضی از سوال هایی باید در زمان استراتژی برند سازی از خود بپرسید؟

 برای تصمیم گیری بهتر، تعریف کنید که به عنوان یک سازمان چه کسی هستید – چه چیزی باعث شد کسب و کار خود، شرکت جوراب خود، شرکت حقوقی خود را راه اندازی کنید؟ به آن وفادار بمانید – و سپس به آنچه در مورد پیشنهاد خاص شما به مخاطب مربوط است، توجه نکنید. در نهایت، تمایز در مورد برجسته شدن از رقبا است. به احتمال زیاد پیشنهاد شما اولین در نوع خود نیست، درست است؟ بنابراین چشم انداز رقابتی را بررسی کنید و مشخص کنید چه چیزی شما را متمایز می کند. وقتی همه اینها را فهمیدید، می توانید شروع به ساختن برند خود کنید.

در مراحل اولیه، چگونه می توانید بگویید چه چیزی در بین مخاطبان شما طنین انداز شده است؟

نوعی حلقه بازخورد را با مخاطبان خود درگیر کنید. اگر شما یک برند تجارت الکترونیک هستید ، شاید یک نظرسنجی کوچک در ایمیل های رسید شما وجود داشته باشد. حتی اگر درصد کمی واقعاً پاسخ دهند، راهی برای یادگیری بیشتر در مورد کاری است که انجام می دهید و نحوه دریافت آن.

یکی از مکان هایی که بازخورد فوری دریافت می کنید رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام هستند . پیشنهاد میدهیم مقاله 5 کمک دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کارها را در سایت hezartoco.ir مطالعه کنید.

این یک مکان رایگان برای ایجاد یک دنبال کننده ارگانیک است. مشکل این است که شما در هوس های الگوریتم هستید—بنابراین همه چیز ممکن است تغییر کند. داشتن کانالی مانند خبرنامه ایمیل شما در واقع بسیار مفید است زیرا می دانید که به صندوق ورودی افراد وارد می شود. بنابراین این یک فرصت واقعی برای شماست تا ببینید چه کسی چیزها را باز می کند. ببینید آیا می توانید محتوای داخل را تغییر دهید. می توانید آزمایش کنید که افراد روی چه چیزی کلیک می کنند و چه چیزی را انجام نمی دهند. هر اطلاعاتی اطلاعات خوبی است.

خوب، پس زمانی که اطلاعاتی در مورد مشتری داشتید، مرحله بعدی چیست؟

قولی را که به مخاطبان خود می دهید، ایده و هدف بزرگتری برای سازمان خود بیان کنید. و سپس به گفتن آن داستان در تمام مواردی که با هم در ارتباط هستید ادامه دهید. به عنوان مثال، نایک شعار خارجی آنها “فقط انجامش بده” است. اما دلیل درونی آنها این است که “اگر بدنی دارید، یک ورزشکار هستید.” بنابراین همه را توانمند می کند، چه تناسب اندام داشته باشید و چه نباشید، چه جوان باشید و چه پیر، همه ورزشکار هستند. همه محصولات و خدمات نایک به این مرحله می رسند. چیزی را بیابید که برندتان به آن صعود می کند.

خوب، چه می شود اگر شما فقط یک بیزنس محلی باشید که به دنبال موفقیت متوسطی هستید؟

همه ما آماری را در مورد درصد کسب و کارهای کوچک موفق و کارآفرینانی که موفقیتشان با اولین کسب و کار کوچکشان نبوده، دیده ایم. شما باید آن باور تزلزل ناپذیر، آن بینش را داشته باشید و به آن متمایل شوید. بدون توجه به اندازه کسب و کارتان، در مورد آن صحبت کنید و طوری فکر کنید که گویی از قبل به زمان بزرگی رسیده است. تا زمانی که با مخاطبان شما طنین انداز شود و در وهله اول نسبت به کاری که می خواهید انجام دهید معتبر باشد، شما را از رقبایتان جدا می کند.

و صدای برند چطور؟ چگونه می توان رشد کرد و آن را کامل کرد؟

فقط تصور کنید که در حال گفتگو با کاربر نهایی خود هستید. این راه زیادی در هدایت نحوه نوشتن و برقراری ارتباط شما دارد. اگر شما در یک صنعت سنگین اصطلاحات تخصصی هستید، برخی از آن شروع به از بین رفتن خواهند کرد. اگر در یک زمینه فنی واقعی هستید، ممکن است متفاوت باشد. این به دانستن مخاطب شما و یافتن اینکه آن مکالمه چگونه خواهد بود برمی گردد.

می گویید آب گازدار جدیدی دارید که می خواهید راه اندازی کنید، اما یک طراح حرفه ای یا کپی رایتر در بودجه شما نیست؟ چگونه هنوز هم آن را حرفه ای جلوه می دهید؟

به اصالت برمی گردد. اگر بطری شما تا حد امکان حرفه ای به نظر می رسد برای برند شما و دیدگاه شما معتبر است – پس راه هایی برای سرمایه گذاری در آن پیدا می کنید. اگر به نظر معتبرتر می‌رسد، آن را در یک برچسب کاغذ بازیافتی بپیچید که ظاهری خانگی دارد – هر کدام را در خانه بکشید و سپس روی خودتان بچسبانید – این داستان کاملاً متفاوتی است که می‌توانید بگویید. بنابراین راه های مختلفی برای زنده کردن داستان شما وجود دارد. ایده چیزی که “حرفه ای” به نظر می رسد همیشه در حال تغییر است.

هر کسب و کاری در مقطعی از سندروم فریبنده رنج می بردچگونه غلبه بر آن را پیشنهاد می کنید؟

راز این است که هیچ کس نمی داند دارند چه می کنند. همه ما در حال پیشبرد این موضوع هستیم. یک مهارت در آن وجود دارد، اما همه در حال یادگیری و تلاش هستند. با ادامه کار روی آن و امتحان کردن چیزهای جدید، بیشتر و بیشتر یاد خواهید گرفت.

عضویت در خبرنامه ایمیلی هزاتو
پاسخ دهید
اشتراک گذاری این محتوا در:
فهرست مطلب