
برند سازی شما یک شبه اتفاق نمی افتد. به خصوص، اگر یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ هستید که به دنبال متمایز کردن خود از رقبا و افزایش مخاطبان خود هستیددر این مقاله به آموزش معرفی برند می پردازیم از کجا شروع می کنی؟ چگونه ظاهر و احساس را توسعه می دهید؟ آیا واقعاً به یک حساب توییتر نیاز دارید؟ لوگوی کامل؟ طلسم؟
خوشبختانه، ما مردی را می شناسیم که می تواند آموزش معرفی برند و برند سازی را روشن کند.
مایکل میچل، مدیر بازاریابی برند جهانی Mailchimp، پیشینه گسترده ای در کمک به کسب و کارهای بزرگ و کوچک در توسعه برندهای خود دارد. برای آمورش معرفی برند باید بگوییم که او به اندازه کافی خوش شانس بوده که پشت پرده های بسیاری از کمپین های بازاریابی نمادین نگاه کند. او میگوید: «برای هر چیزی که زنده میشود و بینقص به نظر میرسد، نمیدانید قبلاً چند بار تکرار و پیشنویس آمده است
فرقی نمیکند کافیشاپ باشید یا برنامهای برای ارتباط خانوادهها با پرستار بچه ، مایکل ایدههایی را مطرح میکند که باید هنگام تلاش برای متمایز شدن در ذهن داشته باشید.
آموزش معرفی برند برای اینکه بتوانید ایده کسب و کار خود را به برند تبدیل کنید
وقتی به برندسازی فکر می کنم، به سه چیز فکر می کنم: اصالت، ارتباط و تمایز . برای صحت، تعریف کنید که به عنوان یک سازمان چه کسی هستید – چه چیزی باعث شد کسب و کار خود، شرکت جوراب خود، شرکت حقوقی خود را راه اندازی کنید؟ به آن وفادار بمانید – و سپس به آنچه در مورد پیشنهاد خاص شما به مخاطب مربوط است، توجه نکنید. در نهایت، تمایز در مورد برجسته شدن از رقبا است. به احتمال زیاد پیشنهاد شما اولین در نوع خود نیست، درست است؟ بنابراین چشم انداز رقابتی را بررسی کنید و مشخص کنید چه چیزی شما را متمایز می کند. وقتی همه اینها را فهمیدید، می توانید شروع به ساختن برند خود کنید.
در مراحل اولیه، چگونه می توانید بگویید چه چیزی در بین مخاطبان شما طنین انداز شده است؟
نوعی حلقه بازخورد را با مخاطبان خود درگیر کنید. اگر شما یک برند تجارت الکترونیک هستید ، شاید یک نظرسنجی کوچک در پست الترونیک شما وجود داشته باشد. حتی اگر درصد کمی واقعاً پاسخ دهند، راهی برای یادگیری بیشتر در مورد کاری است که انجام می دهید و نحوه دریافت آن.
یکی از مکان هایی که بازخورد فوری دریافت می کنید رسانه های اجتماعی هستند . توصیه می شود برای برند سازی از آنجا شروع کنید.
این یک مکان رایگان برای ایجاد یک دنبال کننده ارگانیک است. مشکل این است که شما در هوس های الگوریتم هستید—بنابراین همه چیز ممکن است تغییر کند. داشتن کانالی مانند خبرنامه ایمیل شما در واقع بسیار مفید است زیرا می دانید که به صندوق ورودی افراد وارد می شود. بنابراین این یک فرصت واقعی برای شماست تا ببینید چه کسی چیزها را باز می کند. ببینید آیا می توانید محتوای داخل را تغییر دهید. می توانید آزمایش کنید که افراد روی چه چیزی کلیک می کنند و چه چیزی را انجام نمی دهند. هر اطلاعاتی اطلاعات خوبی است.
پس زمانی که اطلاعاتی در مورد مشتری داشتید، مرحله بعدی برای برند سازی چیست؟
قولی را که به مخاطبان خود می دهید، ایده و هدف بزرگتری برای سازمان خود بیان کنید. و سپس به گفتن آن داستان در تمام مواردی که با هم در ارتباط هستید ادامه دهید. به عنوان مثال، نایک شعار خارجی آنها “فقط انجامش بده” است. اما دلیل درونی آنها این است که “اگر بدنی دارید، یک ورزشکار هستید.” بنابراین همه را توانمند می کند، چه تناسب اندام داشته باشید و چه نباشید، چه جوان باشید و چه پیر، همه ورزشکار هستند. همه محصولات و خدمات نایک به این مرحله می رسند. چیزی را بیابید که برندتان به آن صعود می کند.
خوب، چه می شود اگر شما فقط یک دنده محلی باشید که به دنبال موفقیت متوسطی هستید؟
همه ما آماری را در مورد درصد کسب و کارهای کوچک موفق و کارآفرینانی که موفقیتشان با اولین کسب و کار کوچکشان نبوده، دیده ایم. شما باید آن باور تزلزل ناپذیر، آن بینش را داشته باشید و به آن متمایل شوید. بدون توجه به اندازه کسب و کارتان، در مورد آن صحبت کنید و طوری فکر کنید که گویی از قبل به زمان بزرگی رسیده است. تا زمانی که با مخاطبان شما طنین انداز شود و در وهله اول نسبت به کاری که می خواهید انجام دهید معتبر باشد، شما را از رقبایتان جدا می کند.
برند صدای برند چطور؟ چگونه می توان رشد کرد و آن را کامل کرد؟
فقط تصور کنید که در حال گفتگو با کاربر نهایی خود هستید. برند سازی راه زیادی در هدایت نحوه نوشتن و برقراری ارتباط شما دارد. اگر شما در یک صنعت سنگین اصطلاحات تخصصی هستید، برخی از آن شروع به از بین رفتن خواهند کرد. اگر در یک زمینه فنی واقعی هستید، ممکن است متفاوت باشد. این به دانستن مخاطب شما و یافتن اینکه آن مکالمه چگونه خواهد بود برمی گردد.
می گویید آب گازدار جدیدی دارید که می خواهید راه اندازی کنید، اما یک طراح حرفه ای یا کپی رایتر در بودجه شما نیست؟ چگونه هنوز هم آن را حرفه ای جلوه می دهید؟
برند سازی شما به اصالت برمی گردد. اگر برند شما تا حد امکان حرفه ای به نظر می رسد برای برند شما و دیدگاه شما معتبر است – پس راه هایی برای سرمایه گذاری در آن پیدا می کنید. اگر به نظر معتبرتر میرسد، آن را در یک برچسب کاغذ بازیافتی بپیچید که ظاهری خانگی دارد – هر کدام را در خانه بکشید و سپس روی خودتان بچسبانید – این داستان کاملاً متفاوتی است که میتوانید بگویید. بنابراین راه های مختلفی برای زنده کردن داستان شما وجود دارد. ایده چیزی که “حرفه ای” به نظر می رسد همیشه در حال تغییر است.
هر کسب و کاری در مقطعی از سندروم فریبنده رنج می برد. چگونه غلبه بر آن را پیشنهاد می کنید؟
راز برند سازی این است این است که هیچ کس نمی داند دارند چه می کنند. همه ما در حال پیشبرد این موضوع هستیم. یک مهارت در آن وجود دارد، اما همه در حال یادگیری و تلاش هستند. با ادامه کار روی آن و امتحان کردن چیزهای جدید، بیشتر و بیشتر یاد خواهید گرفت.
بدون دیدگاه